Pasję do robótek ręcznych lub, co brzmi poważniej i bardziej „światowo”, do rękodzieła artystycznego odkryłam w sobie poszukując zajęcia po wyłączeniu się z aktywnej pracy zawodowej i przejściu na emeryturę. Znalazłam miejsca i ludzi, którzy to robią. Nauczyłam się wiele, poznałam przybory i materiały, czytam i gromadzę „literaturę” i co widać doszło do tego, że postanowiłam podzielić się moimi doświadczeniami. Anita

wtorek, 29 września 2009

Koronka wenecka

Zawsze korci mnie poznawanie nowych technik.Szycie tej koronki polega na zasnuciu nicią konturów wzoru narysowanego na podkładzie i obszyciu tej "siatki" różnymi kombinacjami ściegu zadziergiwanego. Podkład przygotowuje się naszywając na kawałek dowolnej tkaniny narysowany na papierze wzór i dla usztywnienia i ochrony przed zabrudzeniem kalkę techniczną. Nić z której będzie robiona koronka przyszywam do linii wzoru nitką obcą /np.do szycia maszynowego/ w kontrastowym kolorze.
Moją pracę robię na kserokopii gotowej serwetki. Jest to na początek duże ułatwienie ponieważ widać rodzaj ściegu. Wszystkie wykonywane w tej pracy ściegi przedstawiają poniższe schematy, które przysłała mi jako ściągi koleżanka Maja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz